lørdag den 3. december 2011

Livstegn fra en travl hverdag

Den ene dag, afløser den anden. Mit job tager meget af min fritid ;)
Når jeg får fri, henter jeg hurtigt Andrea, så vi kan nå at tilbringe så meget af hendes vågne tid som muligt sammen. Om aftenen laver jeg lektier eller krea - måske vasketøj... Bare sådan for at være helt ærlig.
Bloggen bliver desværre "lidt" forsømt. Det er min prioritering lige nu.
Tirsdag aften syede jeg nissehue til Andrea. Jeg var træt - men stædig :)

Onsdag var Andrea i julelegestue med stor succes. Jeg var til foredrag fra kl. 14-17 og fik strikket over et halvt ærme nr. 2 til islænderen :) Total god stil. Foredraget var tilmed meget spændende, synes jeg. Det var ikke mig, som faldt i søvn! Bagefter sagde en af de mandlige kolleger, at jeg da vist ikke havde noget imod lange møder - du har fat i noget der :)
Hjem i en fart - hurtig aftensmad, som manden var i gang med - ud af døren igen 45 min. efter. Christina havde fået billet til Twilight i adventsgave, så vi tog afsted. Hun hyggede sig max., og det var det allervigtigste! Jeg var vist ikke lige i målgruppen :)
Torsdag sneg et halsonde sig ind på mig. Nogle af pigerne i den ene 10. klasse kunne dårligt snakke - det fik jeg vist med hjem.
Da jeg vågnede fredag morgen, havde jeg uoverskueligt ondt i halsen. Bare tanken om at synke... Åh nej. Op og på arbejde, jeg havde jo ikke feber. Men kl. 11 sad jeg alligevel hos lægen. Desværre - halsbetændelse - men "bare" virus. Øv!
Intet hjælper, sagde den flinke læge... Om en uge er det bedre.
Andrea var heldigvis i højt humør

kørte "bus" og så lidt af Disney sjov, inden hun blev puttet. Da var Preben gået i seng! Men feber og piberi inde fra sengen.

Christina var afsted. Jeg havde altså hele fredag aften for mig selv!

AHA! En helt ny guldæske, jeg fik til min fødselsdag. Gemt af vejen for pilfingre og andet godtfolk. Jeg har ellers været på standhaftig kur i 14 dage - undtaget fredag og måske lidt lørdag. Resultat: Dellens død er på vej - minus 2 kg. I går spiste jeg f.eks. én æbleskive på skolen!


Det er jo intet mindre end en fantastisk kombination - krydret med Sanne Salomonsen på tv.

I dag gjorde jeg dette kup i Rema:

(Ved godt det er en gammel nyhed, men det er da fint)

Garn er spændende!

Jeg håber, I hænger på. Jeg vil gøre mig umage for at skrive lidt oftere. I løbet af ugen får jeg læst lidt hist og her. Fortsat rigtig god weekend.

12 kommentarer:

Charlotte sagde ...

Jeg er imponeret, du er snart færdig med din flotte islænder, det er da også nødvendigt med den halsbetændelse - god bedring:-)Sødeste nissehue du har syet til mindste:-) Fortsat god arbejdslyst - godt der snart er juleferie ?

helene sagde ...

dejligt skriveri...
altså grunden til at jeg faldt i søvn var jo at jeg kun strikkede kedelige sokker......(det var bare så træls at der var nogen der opdagede det)...

EnHeberg sagde ...

Tak Charlotte - det er jeg faktisk også selv :) Der er godt nok forskel på at strikke på pind 3 og pind 6. Åh ja, sweateren er et klart must i kampen. Tak for bedringen. Jeg elskede den nissehue fra første øjeblik, jeg så den på Kreative Dage. Den er fra Stof&Stuff. Jeg trænger ikke så meget til ferie, som nogle af mine kolleger. De ser slidte ud. Men jeg glæder mig.

Dejligt du er tilbage på min kanal, Helene :)
Nu skrev du jo selv, at det var dig, der faldt i søvn ;) Du må begave B med en islænder! Sokker bliver nemt kedelige...

Frujensensunikum sagde ...

Altså den islænder står lige til guldæsken med chokoladen :-)

Andrea er en yndig lille drillenisse, rigtig fint som du har lavet nissehuen.

Sender dig og Preben en masse god bedring og håber I snart er på højkant igen.

kram til drillenissen og skønne Wolf.

kh Jane

EnHeberg sagde ...

Tusind tak, søde Jane.
Jeg prøver lige at sende Patent til dig igen, så håber jeg ikke drillepostnissen snupper den denne gang!

Birthe sagde ...

Skøn lille nisse pige :-)
Din islænder er total fed , smadder retro :-)
God bedring til jer :-)

K. Gammelby sagde ...

Den islænder er da noget af det mest fantastiske :-D - og nisse-barnet er da så bedårende, at hun kunne optræde i julekalenderen - håber snart du er på højkant igen og så du han suse videre i dit travle liv ;o)
Kh Karen

Susanne sagde ...

Her i huset er 3 ud af 4 halshuller også i elendig forfatning. Øv, siger jeg bare.

Andrea er skøn med sin nissehue. Den er rigtig fin.

Af en eller anden grund, kan jeg ikke få dig med på min blogliste, selv om jeg har meldt mig som fast læser, men jeg er jo født nysgerrig, så jeg kigger forbi med jævne mellemrum.

God søndag hos jer.

violykke sagde ...

Ja her går det altså også lige stærkt nok, men de næste uger skulle blive beder. super skøn nissehue, og super skøn unge der har den på :0)

EllenSand sagde ...

Søte Andrea i herlig nisselue.
Anton Bergh, mmmmmm deilig!
Ellen :)

63 grader nord sagde ...

Hærlig nisselue! Bliggen skal ikke prioriteres i forhold til familie, jobb og hverdag. Den må komme i siste rekke. Gleder oss over deg når du er her!

Genseren blir kjempefin!

Ha en fin kveld!

EnHeberg sagde ...

Tak Birthe. Jeg elsker bare allerede den sweater - sammen med mange af kollegerne, som lige gramser lidt på den, når den er med i skole :)

Karen: Halsen er i klar bedring. Tak for de pæne ord!

Øv Susanne. Rigtig god bedring til jer. Tak for roserne. De andre små i dagplejen, vil også gerne prøve den, så sødt. Det var da mystisk...Du er alt hjertelig velkommen, håber det lykkes.

Lys forude er godt Lykke. Tak for de dejlige ord.

Mange tak, Ellen. Mmmmm ja :)

Åh, du er bare så sød, Mona. Tak og i lige måde <3