lørdag den 18. februar 2012

Første feriedag!

Jeg har tidligere nævnt, Nordjylland og nok særligt Brønderslev er "lidt" af en udørk. Som nogle af jer måske ved, holder nordjyderne vinterferie én uge senere end resten af Kongeriget. Hvorfor aner jeg ikke, men foran har nordjyderne aldrig været!
Det betyder jo så, at jeg har FØRSTE FERIEDAG i dag :) Juhu!
Ferien er tiltrængt. Jeg har glædet mig til ro og hygge med pigerne.
Vågnede i morges med et meget lidt samarbejdsvilligt hoved men nægtede at kapitulere.
Op og afsted. 4 lektioner senere fejrede vi i en lille kreds en kollegas kommende 50 års fødselsdag med smørrebrød og sodavand/øl samt lidt kransekage. Virkelig hyggeligt og efter 2 omgange panodil begyndte jeg at få medbestemmelse.

Se lige hvad der pludselig lå i mit dueslag på skolen:

Feriegave fra min bedste ven for en lille tjeneste. Sikke en start på ferien! Tak Helene.

I eftermiddag har jeg så forkælet mig selv med besøg i Stof og Stil.
Undervejs var der to, som hyggede gevaldigt :) (Det gjorde vi nu alle :))





Vi er landet i sommerhuset, og efter at have nusset med Andrea, har jeg brugt lidt tid i Løvfalds selskab.

Ferie, åh ferie. Frihed, åh frihed.

I onsdags var Andrea til fastelavnsfest i dagplejen. Jeg havde syet et lille zebrakostume og en kyse efter Elsebeth Gynters bog.



Sidst men ikke mindst brækkede jeg en tå onsdag aften, fordi jeg hakkede den ind i soklen på et skab, da jeg lige ville tænde en stikkontakt med foden. Hvem sagde dårlig vane!?!

9 kommentarer:

violykke sagde ...

Ja det er ikke kun der over hos jer ferien er en uge efter, i Køge området har vi også først i uge 8 så her er den også lige startet, og turen går til Sverige. God uge til jer.

Frujensensunikum sagde ...

Av av uha hvor jeg føler med dig Louise.....sender god bedring og rigtig meget feriehygge nordpå.

Lilletold er da den fødte zebra.....skønt kostume.

Skønne stoffer du fandt hvad skal de omdannes til....? Jeg har lidt svært ved at tyde den lækre feriepakke fra skønne Helene ......er det det nye strikkemargasin ....?

Løvfald er bare så smuk du forstår virkelig at lade farverne arbejde sammen......glæder mig så meget til at se den færdig.

God ferie/weekend
Kh Jane

Camilla sagde ...

Lyder som en fantastisk start på ferien, bortset fra din tå. AAAAAAAAAAV!!!!

Ulla sagde ...

Du er ikke den eneste, vi er flere i udkantsdanmark f.eks. Fyn, der har vinterferie i uge 8.

Herligt zebrakostume til lille A. Nyd ferien

Lisbeth sagde ...

Løvfald kommer til at klæde dig. Det er jeg sikker på :-)
God ferie og god bedring med tåen. Klump! :-)

EnHeberg sagde ...

Lykke: Det glæder mig at erfare, Nordjylland er knapt så meget udørk, som jeg troede :) God tur!

Tak Jane. Lilletrold var faktisk ret sød i det, ja ;)
Stoffet skal være til bukser, heldragt som zebraen og tunika til A. Indlæg følger.
Feriepakken er æsken øverst i kurven, som er chokolader :)
Tusind tak for roserne, jeg springer over for at strikke lidt mere om lidt. Jeg mangler faktisk ikke ret meget nu.

Netop Camilla ;)

Tak Ulla. Det er jeg glad for at vide. Mange tak for roserne. Vi nyder 100%. Ferie = formiddagslur på sofaen med Lille A :)

Tak Lisbeth. Måske er du heldig at opleve den live. Også god ferie til jer. Og tåen kan bevæges i små vip i dag, uden det gør vanvittigt ondt. Klump - ja mon ikke :)

Knus til jer alle.

Betty sagde ...

Vil bare lige ønske dig og din familie en rigtig god ferie.....og god bedring med tåen!

Jeg tænker forresten på, om vi bor i nærheden af hinanden.... så lige noget med Aalborghus apotek!

Kh Betty

Susanne sagde ...

Rigtig god ferie. Her er det uge 7, så den er virkelig billig til salg lige nu.

Nyd dagene...

EnHeberg sagde ...

Det har jeg også tit tænkt på Betty. Jeg bor i Brønderslev :)
Du skrev jo også på et tidspunkt, din svigerdatter arbejder hos Inger. Gad vide, hvem af dem, det er?

Det kan jeg tænke mig Susanne. Her er der desværre ingen dage til salg :) Vi vil nyde hver og én.