tirsdag den 13. november 2012

Min fødselsdag

I lørdags havde jeg fødselsdag. Blev fejret på bedste vis og havde en meget hyggelig dag. Min Far og hans kone var på besøg fra Sverige hele weekenden. Så dejligt.
En af vores vigtigste traditioner er, at tænde lys i Rebeccas fødselsdagsstage.
Den er et af mine kæreste ejer.
Christina havde rigtig haft travlt og havde lavet perleskåle
og et flot armbånd til mig :)
Jeg fik flotte, lækre støvler
øreringe
To strikkeopskrifter, en broderiopskrift og chokolade af min bedste ven.
Chokolade til strik, som kan veksles til husligt arbejde :) Så Preben er blevet forkælet - han havde gjort hele huset rent til weekenden :)
Blomster, rødvin og gavekort til Salling. Sikke en forkælelse!!
Jeg havde valgt, vi skulle have traditionel frokost med min yndlingsspise:
Sild med karrysalat, æg og bacon - dertil Tuborg julebryg og snaps. Uhm!
Om aftenen havde jeg lavet and og flæskesteg med det traditionelle tilbehør
samt rarbarberdessert.
Bagefter var der hjemmelavede flødeboller :)

Søndag havde jeg inviteret til brunch. Fantastisk godt og hyggeligt koncept.
Det var min mor, der startede med det. Genialt med små børn, som er friske, når gæsterne kommer.
Min mor havde købt denne skønne og smukke gave. Jeg viste hende broderiet i Sommerfuglen, da vi besøgte den sammen i september. Hun har købt det i deres webshop.
Som min bedste ven skrev til mig, så vil du altid tænke på jeres dejlige tur og din mor, når du finder din juleløber frem. Smukt!
Andrea og Mormor
Andrea, Morfar og Mormor Aase

Det var en skøn og rig weekend sammen med de fleste af dem, jeg holder af.
Noget af det bedste var, at min svigermor ringede. Hun ligger indlagt i Aalborg og har det rigtig skidt, men formåede at ringe fra mobiltelefonen.
Livets kontrast gjorde vi blev kaldt derud i går, hvor hun lå med høj feber.
De kan ikke gøre mere for hende nu, men i dag er feberen faldet.
Så vi venter.

11 kommentarer:

helene sagde ...

Så gode billeder. Lækre gaver. Og Rebeccas fine stage. Godt hun er med hver gang.
Kan se at din mor har den smukke kjole på.
Dejligt at se at i havde en god dag - vi fik jo slet ikke nået at snakke om besøget 'hinsides frå'
Knus og kram
Fra din bedste ven

monaelisabeth sagde ...

Så flotte gaver og lækker menu.
hjertelig tillykke med fødselsdagen :o)
dejligt at holde den slags traditioner ved lige.
hilsen Mona

Lis sagde ...

Kære Louise, Hjertelig tillykke med din fødselsdag i lørdags.

Traditioner er gode, de fleste gode ting tager vi jo med os hjemmefra, andre kommer til med tiden og bliver noget vi giver videre. Lidt sjovt at tænke på. Lige nu tænker jeg nemlig på, hvad mine børn tager med her fra ?? Jeg får se.

Sikke mange fine gaver du har fået, wauv. Den juleløber vil du altid have, og der er jo allerede minder ved den, dejligt, synes jeg.

Jeg håber det bedste for din svigermor, og sender mange gode varme tanker i din og din mands retning.

Kh. Lis

Charlotte sagde ...

Forsinket hjertelig tillykke og fødselsdaghilsen herfra:-)

mette sagde ...

Hej Louise
Et forsinket tillykke med dagen og en besked om at du har vundet min give away - send mig din adresse, så sender jeg en pakke til dig en af dagene.
- Mette hjemmebacht
mette@bogblogger.dk

Mette Thrysøe sagde ...

Hej Louise :) Et stort og noget forsinket tillykke med fødselsdagen! Sikke nogle dejlige billeder :) Jeg bliver helt sulten af at se alt den dejlige mad! Det ser ud til at du har haft en skøn weekend :)

Louise sagde ...

Tak for din søde hilsen Helene. Det har jo været en total håbløs uge for de bedste venner! Rigtig god idé med juleturen.

Mange tak for hilsnen, Mona. Jeg lavede det, der lige faldt mig ind. Men jeg har faktisk tænkt på din lækre buffet mange gange, så den skal jeg studere nærmere senere.

Lis: Tak for lykønskningen. Det er ikke til at vide, hvilke traditioner de bringer med sig, men de er helt sikkert gode.
Det er faktisk helt overvældende med gaverne, men skønne det er de.
Juleløberen er allerede meget elsket.
Tak for tankerne de varmer.

Mange tak for hilsnen, Charlotte. Dagen og weekenden var lige som jeg havde ønsket mig.

Mette H: Tak for din hilsen og sikke en overraskelse! Det havde jeg ikke turde håbe på :) Mange tusind tak - jeg har sendt dig en mail.

Mette T: Mange tak for det Mette.
Maden var ganske vellykket, og weekenden var skøn. Masser af hygge, samvær og "afslapning".

Kærlig hilsen Louise.

Livet i Villa Dallbo sagde ...

STORT forsinket tillykke med fødselsdagen :o) Det ser ud til det var en super hyggelig en af slagsen og sikke nogle skønne gaver :o)

Susanne sagde ...

Forsinket tillykke herfra. Det ser ud som om, du har haft en dejlig dag.

Rebeccas stage er så fin. Jeg synes, at det er dejligt, at hun er med jer på den måde. Det varmer sådan en mor som mig....

Strikkefuglen sagde ...

Kære Louise
Hjertelig tillykke med fødselsdagen, billederne lyser om en dejlig dag ja det var jo en hel weekend ;-) med dejlige gaver og så lækker mad du har serveret for dem ;-)
God weekend
Mkh Majbritt

GitteBlinkilde sagde ...

Hej louise.
Hvor ser det helr skønt og lækkert ud :-)
Et stort forsinket tillykke herfra :-)