mandag den 19. november 2012

Snigpremiere






Måske har du set, jeg fik broderikittet "Kys mig" juleløberen til min fødselsdag af min mor og hendes kæreste.
Jeg tænkte jo straks, jeg ville glæde mig til at komme i gang, men at det måtte vente til juleferien. Bad Luck, at den så ikke bliver færdig i år til jul.
Men med en eksamensopgave, der skal afleveres d. 10/12, mine planer om at nå at strikke et par strømper, som Christina ønsker sig til jul og sy en ny nissehue til Andrea, når den jeg syede sidste år logisk nok er for lille, er jeg i forvejen ret presset på tid.
(Hertil tilføjes mit fuldtidsjob).
MEN. Jeg kunne jo ikke lade den ligge. Jeg kom til at tage den med i sommerhus i fredags. Jeg kom til at starte, da Andrea var puttet, jeg havde læst lidt, og der var ro. Jeg kom også til at sy lidt lørdag og mere i går.
Jeg elsker den allerede. Det giver sådan en dejlig, salig ro i mit hoved at sidde lige så stille og male med tråden og farverne. Glædes over, motiverne dukker op sting for sting. Først en julegave og derefter en sød nissedreng, der snart kommer til at spille trompet.
Snart? Hvornår? Det ved jeg ikke endnu. Men det er en rigtig god kombination til eksamenslæsning, opgaveskrivning og travl hverdag.

Tak for gaven!

11 kommentarer:

helene sagde ...

Så lækkert. Godt du kom igang

Lis sagde ...

jeg tror det er sundhed for din sjæl lige nu, hvor der er så meget andet der også skal tænkes på, så du må nok hellere tage 5- 10 min. i ny og næ.

Smukt det bliver det ihvert fald.

Kh. Lis

diy se her hvordan sagde ...

Ihh - hvor spændende. Får helt lyst til at prøve denne kunst.

monaelisabeth sagde ...

hvor er den da også fin :o)
pøj pøj med eksamen - godt at kunne beskæftige sig med lidt kreativt til at bringe ro i sjælen midt i al det travle.
hilsen Mona

Lisbeth sagde ...

Du bliver da skør, hvis du ikke sidder med et håndarbejde i hånden en gang imellem...

Selvfølgelig skulle den da med i tasken.
:-)

Susanne sagde ...

Jeg har ikke broderet i mange år, og jeg må med skam meddele, at jeg vidst aldrig har fået syet noget færdigt.

Fru Kahr sagde ...

Hvor er det smukt. Jeg holdt meget af at brodere i skolen, og drømmer af og til om at prøve det igen.
Desværre får jeg nok ikke lov til at bringe det ind i hjemmet og så er der jo ikke så meget ved det.
Måske skulle jeg forsøge at overbevise de øvrige medlemmer af husholdningen om at moderne broderi er andet end klokkestrenge og billeder af kronvildt ved skovsøer.

Randi B. Jensen sagde ...

Det er rigtig fint julebroderi, du der har fået :-)
Det er godt nok mange år siden, jeg har broderet små fine korssting, men kan da blive helt fristet, når jeg ser den søde lille nisse - men jeg må nu nok hellere lade være, for min prioriteringsliste er allerede for lang :-)

Lin sagde ...

Broderi er saadan een total 'toem hovedet"-ting. Herligt. Og saa ser det godt ud.

Ulla sagde ...

Broderi er hyggeligt og afstressende. Det er så fint et juletræstæppe, meeeeen det bliver stadig solhvervstæppet, jeg kaster mig over.

Clemme/Trine sagde ...

Nøj hvor bliver den fin, når du en gang bliver færdig. Så utrolig stort et arbejde, kan du garanteret glæde dig over at hive frem år efter år - også så længe det måske ikke er færdigt ;)