torsdag den 9. juli 2015

Ferietid

Ihh, hvor jeg nyder sommeren og ferietiden - uanset varmt vejr eller ej.
Min makker og jeg havde virkelig travlt de sidste uger op til ferien, hvor alle 800 elever aflevere deres frilæsnings- og taskebøger. Det gav sved på panden og kilo i armene :)

Men det er hele sliddet værd. Når vi møder ind efter ferien er bunken er rykkere nemlig minimeret væsentligt. Nu kom det vist til at handle om arbejde i ferien - helt lægge det væk kan jeg stadig ikke...

Jeg var så heldig at blive betænkt med en skøn æske chokolade den sidste dag. Sikke en overraskelse! Uhm, det er virkelig god.

Vi har bagt boller, Andrea og jeg. De blev virkelig gode. Bagværk er ellers ikke min stærke side, men denne gang har jeg gemt opskriften. Og nej, der er ikke noget LCHF over dem :) Usundt, hvidt hvedemel.

Jeg har ryddet op på mit værelse. Kunne sagtens rydde mere op, men nu er alle poser væk, og man kan se både gulvet og bordet!

Sommer er for mig lig med masser af skønt frisk frugt. Lige så meget man kan spise. Også druer, ananas og vandmelon eller andre meloner for den sags skyld.

Jeg har nydt solen med dejlig læsning på et tæppe i haven. Virkelig en ferienydelse.

Her en lille Tour de France platte. Vi følger ivrigt med her. I år er jeg endda gået så vidt, at jeg har erhvervet mig en Tourapp ;) Så kan jeg hurtigt finde svar på det meste.

Og endelig, endelig, endelig fandt jeg en stribet kjole, jeg kunne lide, og som jeg ikke selv synes, jeg ser fed ud i. Jagten har varet et stykke tid. Min vægt var endt et godt stykke over det, jeg har vejet rigtig længe, og som jeg altid har svoret, jeg aldrig ville veje. Grrrr! Men nu går det den rigtige vej. Kjolen er i hus, og jeg siger "nej tak" lidt endnu.


Fortsat rigtig god sommer! Jeg håber, du nyder den.

7 kommentarer:

Lin sagde ...

Laber larve i den kjole. Du ser godt ud. Har du et tips til hurtigt og varigt vaegttab, lytter jeg gerne haha. ( det tror jeg 90% af den kvindelige befolkning taenker, saerligt efter jeg har laest at 43% af den danske befolkning er overvaegtig (sraemmende tal)).
De bunker med boeger....... Vi var i "foraeldre-foreningen" i gaar for at bestille nye skoleboeger til naeste aar. Hernede betaler vi dem jo selv, og den forening staar for koeb og salg af brugtboeger. Man er saa uheldig det aar hvor programmet skifter for det er bestemt ikke billigt suk!
Men, nu er det ferie, "fest og farver". Rigtig god ferie og nyd hvert oejeblik. D 17-18 kommer Touren til vores by.
Knus

Louise Heberg Krogh sagde ...

Mange tak søde Lin!! Ja, så lidt kulhydrater som muligt - altså så godt som intet brød (dog spiser jeg rugbrød lige p.t.), ingen pasta, ris og kartofler (det hænder, vi snupper lidt nye, men jeg kan ikke huske, hvornår jeg fx har spist pommes frites), masser af frugt, salat, grøntsager og kød.
På et tidspunkt spiste jeg ikke slik i to måneder... Der er jeg ikke lige nu, men jeg er på vej derhen igen. Jeg sov fantastisk, da jeg levede på striks diæt :)
Jeg siger ofte nej tak til is (!), selvom familien tager en.
Lige nu er der jo ferie, så vi drikker en øl af og til og tager et glas vin til maden.
Ellers er hvidkål, gulerødder, mandler, abrikoser (både friske og tørrede), agurk og vand ad libitum mit bedste tip - og det at sige nej tak :)
43% det er da godt nok skræmmende mange... Men hvornår er man overvægtig??

Pyha nej, bøgerne er bestemt ikke billige. Vi ønsker og skriver ud, at bøgerne skal pakkes ind, så de holder mere end et par år :(
Rigtig god ferie til dig og jer også :)
Jeg holder skarpt d. 17. og 18.
Kram

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Hej Louise - fedt med ferie. Kender desværre alt for godt til det med den svingende vægt. Min søster har fundet en gruppe på facebook der hedder Sense - og den er vist rigtig god. Jeg selv har ikke overskud til at følge den - ferie er en by i Rusland for mit vedkommende. Eller rettere et plejehjem i Nørresundby. Forholdene er så dårlige, at jeg som pårørende er nødt til at tilbringe min ferie der :o(

Cecilie Romme Larsen sagde ...

Det er altid skønt at finde noget tøj man kan passe, jeg døjer selv med det, blandt andet fordi jeg døjer med vægten, men jeg er ikke så meget kjole typen, men mere nederdels typen, så fandt jeg denne side, http://moegungen.dk/nederdel/, og synes at den er rigtig god, for man får alligevel en god beskrivelse på hvordan man gør..
Jeg læste at du skrev at du også syet lidt, så tænkte at det måske var en side for dig også.
Det gode ved siden er også at man kan bruge den både til børn og voksende, man får afvide hvor meget stof man skal bruge, man får de mål man skal klippe efter, det eneste er så at man selv skal måle sige om maven osv og bestemme sig for længde og type, så hjælper den.
Jeg håber, at den er nyttig.
God sommer til dig.

Erika sagde ...

Du ser superslank ud i den kjole. ;-)

Bogen med hæklemønstre står også på min ønskeliste. God sommer.

Louise Heberg Krogh sagde ...

Mange tak for inspirationen Cecilie!
Hvor er det bare sødt af dig :) Jeg vil helt klart kikke nærmere på siden.
Håber, du også har haft en dejlig sommer.

Louise Heberg Krogh sagde ...

Tusind tak Erika!
Håber, du har haft en skøn sommer som jeg.