tirsdag den 23. februar 2010

Nybagt knækbrød


Fordelen ved at have ferie må være, at jeg kan starte dagen med at bage og således indtage nybagt, lunt knækbrød.

Dejlig start.

Skulle du have lyst til det samme, kommer opskriften her:
1 dl grovvalsede havregryn
1 dl sesamfrø
1 dl hørfrø
1 dl soksikkekerner
1 dl græskarkerner
3½ dl hvedemel
2 dl vand
1-1½ dl olie
1 tsk. bagepulver
2½ tsk. salt

Røres sammen og rulles mellem 2 stk. bagepapir. Skæres for med pizzahjul og bages ved 200 grader i 15-20 min.
Der bliver 2 plader af portionen.

2 kommentarer:

Lisbeth sagde ...

De ser lækre ud. Dem må jeg prøve at lave, så jeg har ngoet at tygge på, mens jeg sveder over specialet :-) God feriedag til dig.. Vi holder en improviseret fridag

EnHeberg sagde ...

De er meget nemme, jeg er nemlig absolut ingen ørn til at bage! Held og lykke med specialet - jeg nyder bestemt ferien.