torsdag den 21. maj 2009

Feriedag

Og dette skulle være en dagbog, hvor jeg hver dag/tit ville skrive... Som om.
Jeg studerer slagtenhelligko.dk hver dag, men min egen blog ligger øde hen.
Dagen i dag har været god. Fyldt ud af massevis af praktiske gøremål, som længe har ventet på at blive gjort. Stormskadehængere fra januar 2005! Jonas kom kl. 9 og har hjulpet Preben hele dagen, dejligt. De har sat vores ene fag i stakittet på plads igen. Jeg havde helt glemt, hvor flot det var med begge fag. Derefter gik turen videre til alle 4 inddækninger ved ovenlysvinduerne. De er nu sirligt lagt på plads og sat fast med nogle der til indrettede klips af en art. En blev også skiftet. Den var skyld i vores vandskade på loftet i køkkenet. Og nu hvor det er ludet om, er det nok også smartest at skifte inddækningen. Næste projekt var højt til vejrs. Helt oppe på rygningen ved gavlen af hestestalden. 2 rygningssten manglede at blive gjort fast.
Slutprojektet var at skære den ene skotrende til mellem hestestalden og den nye lade. Godt projekt og rigtig flot resultat.
Og hvad har jeg så lavet?
Først blev alt pap brændt af. Hele den lille røde vogn til traktoren var fyldt op.
Derefter blev der lavet frokost.
Efter den fulgte græsslåning.
Så var det computertid. Tjekke mails, det nåede jeg slet ikke i går. Besked fra revisoren, bilag klar til bogføring. Jeg fik indberettet moms, betalt nogle regninger og lagt andre i en stak, så de kan blive lagt ind senere. Satte lidt bilag i mappen for at få lidt overblik over skrivebordet. Da alt det praktiske var overstået skulle min prøveballon sættes op. Jeg prøvede at sætte en valket taske og min faktisk favorit-Queen Anne-tørklæde til salg på Trendsales. Så er det spændende, om der kommer respons.
Jeg måtte ud af jage lidt med Preben. Alt kraften var pillet fra pga bordpladens ankomst og efterfølgende montering af kogeplade. Det indebar så også, at varmtvandsbeholderen var slukket. Efter dagens program kunne jeg godt tænke mig et varmt bad, så det blev fikset.
Madlavning og bad - ah.
Preben har i et stykke tid klaget over ondt i en tand. Tandlægen har lukket helt til på mandag, så det endte med, at jeg foreslog, vi fik fat i vagtlægen. Så tog vi turen til Hjørring, ventede lidt i kø, ekspedition 6 min. Fuldstændig som antaget: 1 stk. tandbyld. Det var godt vi kom, sagde lægen. Det var ved at udvikle sig til noget skidt. Dobbelt dosis penecilin det første døgn... Gosh, tiden til på mandag kunne godt være blevet lang. Men smertestillende, nej tak.
På vej hjem snakkede vi igen om Rebecca. Åh, jeg blev så ked af det igen. Det er okay. "Hvor er det godt, vi har hinanden", sagde Preben. Det er jeg også bare rigtig glad for!
Så passerede en tordenbyge. Hyggeligt med regnen, der trommer på ruden. Især da når man lige når indenfor.
Dejligt vi nåede så meget. Man når langt ved fælles hjælp.
Mon ikke jeg kan nå at strikke lidt, inden sengetid. Bare lidt.

Ingen kommentarer: