torsdag den 8. juli 2010

Aftenhygge m.m.


Datteren fik bud om at besøge og sove hos sin ældste bedste ven i går.
Den slags siger man kun ja til :)
Da vi havde afleveret og snakket færdig, rullede Chrysleren til Saltum strand.
"Klitten" havde med nød og næppe stadig åben ved bagdøren, og de gammeldaws vafler var rigtig gode! Uhm, is og guf!
Vejret var dejligt. Smukt, en smule blæsende - men ikke pivende koldt, selvom klokken var 22.00.
Stranden og vejene var øde... Nååå ja, det var noget med en kamp mellem Tyskland og Spanien. Der var ikke en tysk turist i miles omkreds af Saltum strand :)


I dag kom min mor forbi på hyggelig lynvisit. Med sig havde hun den nystrikkede Pisa fra Design.club. Skulle der mon knapper i?
Der skulle ikke megen overtalelse til, før vi satte kurs i Den gule flyver mod Stoflageret her i Brønderslev.
Min mor fandt 5 meget velegnede knapper, og jeg kom tilfældigvis til at købe strømpegarn i den blødeste chenille-agtige udgave.

Jeg må hellere straks afprøve det :)

P.s. Kære søde mor: prøv lige at trykke på linket "den gule flyver" :)
Undskyld - jeg kunne ikke lade være. Det er da ihvertfald en Hyundai...

5 kommentarer:

Fru Larsen sagde ...

Åhhh der er skønt ved Saltum strand, der kommer vi ofte om sommeren. Det er noget særligt ved Vesterhavet, som ikke findes andre steder.

Frujensensunikum sagde ...

Sådan en strandtur hvor stranden er mennesketom er bare vidunderlig.
Jeg gider ikke vores strand om sommeren hvor der er sort af mennesker....men tilgengæld valfarter jeg derud om vinteren... :)

Hvor er Wolf vidunderlig og sikke stolt han sidder og hjælper med styre bilen :O)

EnHeberg sagde ...

Velkommen til min blog, Fru Larsen :)
Du har ret. Vesterhavet er noget særligt. Jeg mærker det også, fordi vi har sommerhus ved Hals og derfor ikke kommer på vestkysten så tit.

De lange ture ved stranden elsker jeg også. Hvad enten der er helt stille og sneen knitrer under støvlerne eller stormen suser, og bølgerne bruser.

Wolf og jeg har tit taget turen, efter han tålmodigt har ventet i bilen, mens jeg har været i Bindestuen i Saltum :)

Tak Jane. Wolf er så skøn! Af en eller anden grund har han kastet sin kærlighed særligt på mig, så han er faktisk altid ved min side :)

helene sagde ...

Dejligt chenille garn - må lige der op i morgen. Og isår nu hvor jeg stolt har tilbudt at køre teenagerne til Hjørring i morgen - kun med den bagtanke at jeg kunne komme i PERLESTRIK og lige til min skræk har opdaget at der er ferielukket HELE JULI MÅNED....

Det med at en hund ligner sin ejer - er vist rigtigt nok.
Klog - eftertænksom - koncentreret og målrettet.)

EnHeberg sagde ...

Velkommen hjem fra det store udland, min bedste ven!! :)
Det er rart at have dig lige i nærheden og på den hurtige sms igen.

Jeg må også hamstre nogle flere nøgler, hvis du mener, det er et parti de har.

Øv hva´! Ellers en god idé med sådan en Hjørringtur. Husk nu... ;)

Tak for det smukke kompliment.