tirsdag den 27. juli 2010

Lang dag

Dagen startede her kl. 4.45, hvor vækkeuret ringede - midt i ferien!!
Dagsorden hed indkøbstur i Tyskland, fordi der er 2 her, som mener, man ikke kan leve uden sodavand på dåse.
Nuvel, efter lidt smukkesering og tre morgenmadsmadpakker, satte Chrysleren kurs sydover.

Kl. 8.45 ramte vi grænsen efter en behagelig tur. Skiftende chauffører, lidt strik blev det også til.

Da der var handlet sodavand, Sommersby og en smule øl, og jeg tilfældigvis havde fået sneget Skildpadder, Quality Street, Pingvinblanding, RitterSport, Marabou
+ det uundværlige sortiment af filtdupper ned i vognen, var det tid for middagsmad kl. 10!

Jeg spiser sjældent pølser, men faktisk er der næsten tradition for at gøre det under de ca. 2 årlige indkøbsture sydpå.



Dagens Kæmpe hotdog var god!



På vej hjem blev min første vante færdig. Skønt.



Vel hjemme igen blev skabet i garagen fyldt efter det sædvanelige system.



Wolf indtog bilen af frygt for at blive efterladt hjemme igen!
Vejret var godt, så jeg fik lige malet 4 vinduer og 1 dør. Skønt.
Så kom min mor forbi. Skønt.

Mon det så ikke var tid for at lave bøf med løg.
Her kom dagens kommentar på banen: Jeg spurgte Christina, om hun ville lave bøfferne. (Hun er ellers meget god til kartofler, men afveksling må der til)...
Svaret inde fra sofaen: "Aarh..., jeg strikker lige!"

En rar og behagelig kollega kikkede forbi med en skøn strikkeopskrift med bla. Alpaca. Skønt.

Så blev der glanet lidt tv, sms´et med min bedste ven, spist lidt af det nyindkøbte Pingvinblanding og strikket lidt på Løbetid.

Dejlig dag med en masse skønne gøremål.

5 kommentarer:

Fru Kahr sagde ...

Den kæmpe hotdog er da imponerende stor:-)

EnHeberg sagde ...

Yes, og den var rigtig god ;)

helene sagde ...

så skal du altså lade hende strikke - og selv lave det mad......

Frujensensunikum sagde ...

Puha sikke en dag....så er der fyldt op lageret et stykke tid :o)

Utroligt hvis du kunne spise mere den dag efter sådan en hotdog :)

Er ret vild med dine handsker...og så i alpaca mums....

Jeg holder med Wolf...jeg ville også skynde mig ind på forsædet...så var man jo køreklar hvis familien skulle finde på flere unoder...!!!!

EnHeberg sagde ...

Hun blev overtalt til at hjælpe, Helene, for så kunne vi begge strikke bagefter.
Det endte faktisk med at hun holdt øje med herlighederne, mens jeg så lige nåede at støvsuge :)

Hej Jane.
Ja det var noget af en dag, synes også den sad lidt i kroppen i går.
Jeg spiste ikke noget før aftensmaden. Det var ikke muligt at klemme noget ned inden :)

Handskerne er lækre, kan anbefales.
Jeg er netop begyndt på nr. 2.

Netop! Det bliver hårdt for Wolf, når ferien snart er slut... Så skal vi køre hver dag. Suk :(