onsdag den 23. februar 2011

♥ Min bedste ven ♥

Mandag var Christina, min Mor og jeg på tur til Hjørring for primært at lede efter overdel til konfirmationskjolen - samt hygge og snuse.
Sidstnævnte var ingen problem. Vi fik ikke købt nogen overdel, men er nok blevet så meget klogere, så vi nu ved, det er en stola/et sjal konfirmandinden ønsker sig. Sådan viden er jo slet ikke så tossset. Personligt tror jeg, det ender med metervarer gennem min maskine, for sådan et vidunder skal jo både have den rigtige farve, kant OG mål... :)

Indlagt i turen var også et besøg i Perlestrik.
På sedlen stod: Noro Kureyon og Noro Silk Garden Lite.
Men ak... Butikken var lukket :(! Sur smiley og megen ærgelse fra min side!
Hvorfra kunne jeg vide, hun nu "pludselig" har lukket hele 2 hverdage om ugen..
Og lige der i vinduet lå det smukkeste hæklede tørklæde, som jeg bare måtte eje...

Hvor læsser man så af? Hos sin bedste ven. En rigtig sød og uundværlig bedste ven, som ved lige hvordan det er, når sådan en katastrofe indtræffer.
Oven i købet tilbød min bedste ven at slå vejen forbi for mig og købe kittet til tørklædet, da hun alligevel skulle til Hjørring dagen efter! Glad smiley og humøret tilbage i den vante gænge ♥
Straks efter købet modtog jeg dette billede:


Du kan se tørklædet her - Mary tørklæde

TAK, Helene. 1-0 til dig :)

9 kommentarer:

Den glade bondepige sagde ...

Skøn ven du har. Og sikke et smukt tørklæde du skal lave. Den der bare kunne hækle og strikke. Suk.... Der er så mange pæne ting man kan kreere. Jeg må nøjes med at nyde i blogland ;)
Pøj,pøj med konfirmations dresset.
Det er heldigvis et overstået kapitel for mit vedkommende :)

Frujensensunikum sagde ...

Den butik ser da overordenlig lækker ud - har straks lagt den ind i foretrukne.

Jeg har en vest nøjagtig magen til den multifarvede vest den jeg hæklede for nogle år siden - den er rigtig sød over en sommerkjole.

Det er en rigtig skøn og betænksom bedste ven du har :)))
kh Jane

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er det en sød ven du har ;-) Hvor er det et smut sjal du skal igang med, jeg er endnu på dyre stadiet :-)

helene sagde ...

ha ha ha - og sikke dårlige farver af sjalet. De er bare meget smukkere i virkeligheden........
Godt med sådan en bedste ven - som gør alt for dig.

Lin sagde ...

Det toerklaede kan jeg godt forstaa at du bare maa eje. ( ih jeg maa altsaa laere at haekle rigtigt). Godt at humoeret kom hurtigt tilbage, men med den bedste ven du har kan det ikke vaere saa svaert. hihi. Pas endelig godt paa hende, hun er guld vaerd og saadan een faar man kun een af.

EnHeberg sagde ...

Jeg er meget glad for min bedste ven og sætter stor pris på hende :)

Det er aldrig for sent at lære det, Michaela.
Tak for pøj pøj, vi nåede et stykke videre fra "det ved jeg ikke" til "jeg tror, jeg bedst kan lide" :)

Det er en flot butik, Jane!
Skøn vest - nogle dessiner bliver man aldrig træt af.

Jeg håber også, jeg når til dyrestadiet, Strikkefuglen. Jeg har ihvertfald skrevet bogen på min ønskeseddel. Jeg elsker bare den elefant.

Når jeg henter posen, har garnet nok samme farve som på billedet, fordi du har gramset så meget på det ;) Du kan tro jeg er glad for at have dig som bedste ven!

Jeg vil gerne være behjælpelig med kopier af hækleskoler eller forslag til gode bøger, Lin.
Nu er den fysiske afstand jo desværre lidt stor...
Du kan tro, jeg passer godt på min bedste ven!

Anita Tørmoen sagde ...

Så godt at du fikk garnet og oppskriften til slutt. Skjerfet blir fint!

EnHeberg sagde ...

Ja, det lykkedes til sidst, Anita.
Jeg håber, det bliver fint :)

violykke sagde ...

Jeg glæder mig helt vildt til at se det færdig ♥